28

مهر

1403


اجتماعی

02 مهر 1403 14:00 0 کامنت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها از ۲۲ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه، از پوشش ۴۷ هزار دانش‌آموز هرمزگانی از سوی این نهاد خبر داد.

                        

حمید باسره در نشست خبری افزود: هر ساله با شروع کار مدارس، کمیته امداد با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در راستای وظیفه ذاتی خود برگزاری جشن عاطفه‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است تا قبل از نیمه مهرماه به همه دانش‌آموزان کیف و لوازم تحریر بدهیم ادامه داد: تاکنون برای نیمی از این عزیزان توسط شرکت نفت آفتاب لوازم التحریر تهیه شده است.باسره ازهدف گذاری تهیه ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر برای همه دانش آموزان نیازمند شناسایی شده خبر داد یادآور شد : اکثر دانش آموزان محروم از شرق هرمزگان مانند جاسک ، بشاگرد و رودان هستند.وی این را تاکید کرد که هیچ دانش آموز نیازمندی در استان به دلیل عدم هزینه تحصیلی، ترک تحصیلی کرده باشد نداریم.

باسره این را افزود که در جشن آغاز تحصیلی سال گذشته ۶ میلیارد تومان از سوی مردم و خیران و صنایع کمک شده که پیش بینی می‌شود امسال این مبلغ به ۱۰ میلیارد تومان برسد.این مقام مسوول ادامه داد: دو برابر هر میزان کمکی که در استان در جشن عاطفه‌ها جمع آوری شود را کمیته امداد متقبل می‌کند.

باسره از آمادگی کلیه دفاتر کمیته امداد سطح استان برای دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی در سطح استان سخن گفت که با همکاری آموزش و پرورش ،این کمک ها به دانش آموزان نیازمند توزیع شود. ۲۴۰ هزار نفر هرمزگانی تحت پوشش کمیته امدادباسره با بیان اینکه ۹۱ هزار خانوار با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت : از این تعداد ۱۸ هزار نفر یتیم و محسنین هستند و بیش از ۳۰ هزار خیر، از افراد تحت پوشش این نهاد حمایت می کنند.

وی تاکید کرد که هیچ خانواری دیگر پشت نوبت پوشش نیستند.وی به تهیه ۴۰۰ بسته کیف و لوازم التحریر توسط سازمان منطقه آزاد قشم گریزی داشت.ایجاد مدارس در جوار از صنایع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با اشاره به ایجاد مدارس در جوار صنایع با همکاری صنایع و شورای آموزش و پرورش گفت:امسال ۱۵ نفر از دانش آموزان تحت پوشش در مدارس خاص نفت و انرژی اتمی به صورت کاملا رایگان ادامه تحصیل خواهند داد.باسره از توجه خاص به دانش آموزان نخبه سخن گفت که بیش از ۶۴۰ نفر دانش آموز تحت پوشش، نخبه هستند و همچنین ۱۶۴ دانش آموز امسال در مدارس نمونه و تیزهوشان پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان تنها استانی در کشوراست که ۱۴ خوابگاه دانش آموزی دارد و بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در آنجا مستقر هستند. جشن عاطفه ها در مدرسه علوم پزشکی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان به برگزاری جشن عاطفه‌ها در هرمزگان در ۲۴۰ مرکز آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم نمادین نیز در مدرسه ابتدایی دانشگاه علوم پزشکی در ۸ مهرماه در چهارراه مرادی بندرعباس برگزار می‌شود.شماره حساب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان حمایت از تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان با شماره گیری کد دستوری ۸۸۷۷۰۷۶# و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ ذکر کرد.

دیدگاه ها (0)
img